A keresőoptimalizálás, becsületes angol nevén Search Engine Optimization (SEO) csupán elsőre tűnik tudományos-fantasztikus misztikumnak. Békanyál és varjúháj helyett azonban elég, ha fogaink közé kapunk egy szalmaszálat, leheveredünk a csillagos égbolt alá és elmerengünk azon, vajon milyen tartalomra vágyik a vásárlónk, milyen cikkeket olvasna tőlünk szívesen. A farzsebünkbe rejtett jegyzetfüzetet előkapva pedig le is jegyezhetjük briliáns ötleteinket. Az ötletroham után hanyatt-homlok rohanhatunk a gépünkhöz, hogy a megfelelő mennyiségű kulcsszavakkal jól megtűzdelt szövegünket „pixelre vessük”. Mindezt legalább heti egy alkalommal…
No, de valljuk be magunknak is az őszintét: csillagles alkalmával legkevésbé arra fogunk gondolni, milyen újabb okosságot osszunk meg az érdeklődőkkel és senki nem rohangál jegyzetfüzettel a zsebében (bár a szakik azt hiszem, kivételek, de náluk mindig van colstok is). Ráadásul egy bizonyos kulcsszóhoz sincs végtelen mennyiségű témánk. A minőségi tartalomra éhes Google-robotokat viszont nincs mese, ki kell szolgálni.
Mit vár tőlünk a Google?
A Google olyan, akár egy finnyás ételkritikus: a tálalást is szigorúan pontozza, de a legfontosabb mégis mindig a külcsín és az ízek harmóniája. Szakértőként pedig sohasem fogja kiteregetni a lapjait, hogy milyen szempontok alapján válogatott a falatok között. Csupán sejtéseink lehetnek, mik azok a SEO módszerek, amelyet figyelembe vesz.
Egy igényes, minőségi honlap bár jó kezdet, de nem elég. A frappáns termékleírások, a színes-szagos képek és a hollywoodi minőségű videók mellé folyamatosan gondoskodni kell a megfelelő szöveges tartalomról. Mivel is lehetne hitelesebb szakmai képet festeni egy cégről, mint egy profin megfogalmazott szakcikk, vagy egy érdekességekkel és kulcsszavakkal megtűzdelt hír a termékről vagy szolgáltatásról?
Bárki csinálhatja?
Ha van egy kis írói vénánk, akkor akár kikapcsolódásként is lehet a szövegírásra, blogvezetésre tekinteni. Nem kell sok, alig A4-es oldalnyi szöveg a piacunkat érintő újdonságokról, a cégben bekövetkezett változásról vagy akár egy új termék bevezetéséről.
De mi van, ha nincs erre időnk, mégis szeretnénk egy Google-barát honlapot? Ilyenkor mindig jól jön egy támasz egy marketing ügynökség, vagy egy szövegíró képében. Ők nagyon jól tudják, mivel lehet „etetni” a Google-robotokat, mekkora időközönként milyen tartalmat érdemes közölni, és a többi. De, ami fontos: nem kell végestelen-végig rájuk bízni a feladatot! Sokaknak elég, ha egy szövegíró rendbe rakja a honlapot, megír 10 cikket, vagy beindítja a blogot. Ezalatt pedig elleshetjük a trükköt, hogyan is csinálja! De akkor bizony tartani kell a „kvótát”, ha nem akarjuk, hogy a vásárlóink szétszéledjenek és a keresőrobotok hátat fordítsanak nekünk.